Spring naar inhoud

Nieuwe algemene voorwaarden per 1 januari 2022

Met ingang van 1 januari 2022 heeft Interzorg nieuwe algemene voorwaarden. Het gaat om een actualisatie van de algemene voorwaarden van 2018, die op 1 januari 2022 dan ook komen te vervallen. Ook dit keer zijn de voorwaarden opgesteld in overleg met ActiZ en Zorgthuisnl, Consumentenbond, LOC Waardevolle zorg en Patiëntenfederatie Nederland. De aanleiding om de tweezijdige algemene voorwaarden te actualiseren is de gewijzigde wetgeving waaronder de Wet zorg en dwang.

De nieuwe voorwaarden bestaan, net als voorheen, uit een Algemene module en aanvullende bijzondere modules. De algemene module is bedoeld voor al onze cliënten. Een aanvullende module is van toepassing als u of uw naaste een specifieke soort zorg ontvangt.

Wat zijn algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden zijn afspraken die van toepassing zijn op de zorgovereenkomst tussen u en de zorgaanbieder. In de algemene voorwaarden worden de rechten en plichten van u en die van ons geregeld. Het gaat over wederzijdse verwachtingen en verantwoordelijkheden. Over rechten en plichten en hoe deze bij ons zijn geregeld, zoals: het omgaan met persoonlijke gegevens, huisregels, aanvullende diensten en kosten en het bieden van veilige en afgestemde zorg (zorgleefplan).

Meer informatie?

In de publieksfolder vindt u meer informatie over Algemene voorwaarden.

In dit overzicht kunt u terugvinden wat er is gewijzigd ten opzichte van de voorwaarden van 2018. 

Wilt u graag een papieren versie ontvangen, dan kunt u contact opnemen met ons Klantencentrum, via telefoonnummer 0800 22 33 404 (gratis) of per mail: klantencentrum@interzorg.nl