Kwaliteit
Interzorg geeft vanuit haar visie en (wettelijke) kaders invulling aan de ondersteuning die mensen nodig hebben op het gebied van welzijn en wonen, zorg en behandeling. Onze missie daarin blijft: mensen ondersteunen hun eigen leven voort te zetten. Dit doen we door te streven naar tevreden cliënten en medewerkers, te voldoen aan de kwaliteitseisen, financieel gezond te blijven en in te zetten op informele zorg en innovatie. En dat zo duurzaam mogelijk.
Wet en regelgeving
Kwaliteit gaat over of en op welke manier behoeften en wensen van cliënten en hun naasten het uitgangspunt zijn voor zorg, behandeling en ondersteuning. Maar kwaliteit gaat ook over voldoen aan wet en regelgeving. Interzorg voldoet hieraan.
Samen leren en verbeteren
Kwaliteit en veiligheid zijn fundamenteel voor het functioneren van Interzorg. Dit realiseren we door samen te werken met cliënten, naasten, vrijwilligers en andere organisaties en professionals. Samen leren en continu verbeteren is voor ons een basishouding. Hierbij vragen we ons steeds af:
- Ken ik de vraag van de cliënt en naasten goed en doe ik wat echt toevoegt?
- Maak ik gebruik van de kracht van anderen in het netwerk van de cliënt en de organisatie?
- Doe ik dat, wat zorg voorkomt of uitstelt en de cliënt en naasten in regie houdt over het eigen leven?
- Heb ik duidelijk hoe ik technologie in kan zetten om kwaliteit van bestaan te verbeteren en werkgeluk te bevorderen?
- Werk ik zorgvuldig en transparant met mensen en middelen?
Met ons kwaliteitsmanagementsysteem, gebaseerd op onze missie en de kwaliteitskaders, weten we wat goed gaat en wat beter kan.
Generiek kompas 'Samen werken aan kwaliteit van bestaan'
Het Generiek Kompas gaat over kwaliteit van bestaan van mensen met een zorgvraag, thuis, in de wijk of in het verpleeghuis. Interzorg volgt de beweging van dit Kompas.
Kwaliteitsbeeld
Met het kwaliteitsbeeld geven we door middel van verhalen, beelden en cijfers inzicht in de kwaliteit die we bieden en de koers die we volgen in het streven naar tevreden cliënten en medewerkers en te voldoen aan onze missie en gestelde kaders.
Audits en certificeringen
Interzorg houdt zich voortdurend bezig met het leveren van goede en duurzame kwaliteit van zorg, en informatiebeveiliging van cliëntenzorg. Interzorg voldoet aan meerdere normen op het gebied van kwaliteit en informatiebeveiliging. Zo zijn we gecertificeerd voor PREZO Care, PREZO jonge mensen met Dementie en Veilig Voedsel. Deze normen worden geaudit door een externe partij. Daarnaast voeren we jaarlijks interne audits uit op het gebied van medicatieveiligheid, infectiepreventie, onvrijwillige zorg en veilig voedsel.
Privacy
Hoe en waarom wij bepaalde gegevens verzamelen en hoe wij uw privacy beschermen, kunt u lezen in onze privacyverklaring. Ook leest u hierin meer over uw rechten en onder welke voorwaarden wij informatie aan u of anderen verstrekken. Heeft u naar aanleiding van deze verklaring vragen? Dan kunt u een e-mail sturen aan privacy@interzorg.nl.